Marka Haglöfs wywodzi się ze Szwecji, kraju o trudnej pogodzie i rozległym krajobrazie, gdzie pofałdowane niziny i płynące rzeki zamieniają się w gęste lasy i pokryte śniegiem góry. To kraj, w którym życie na świeżym powietrzu to nie tylko coś odległego, co lubisz - to część szwedzkiej kultury i społeczeństwa. Haglöfs to naturalna ciekawość i praca nad sprzętem, który wspiera każdego, bez względu na to, gdzie przeżywa outdoorową przygodę - od wycieczek po lesie i polach, po wyprawy na górskie szczyty.
Sercem historii Haglöfs jest myślenie o innowacjach we wszystkim, co tworzą. Marka została założona w 1914 roku przez Wiktora Haglöfa, wizjonera z marzeniem i skrzynką na narzędzia. Jako rzemieślnik Wiktor był zdeterminowany, aby zrobić plecak, który wytrzyma niezbędne podróże po kraju, niezależnie od warunków. Od samego początku historia Haglöfs ewoluowała, podobnie jak oferta produktów. W poszukiwaniu ciągłego doskonalenia firma zapuszczała się w nowe obszary, tworzyła projekty techniczne, które wyznaczyły nowy standard w rzemiośle i zobowiązała się zrobić wszystko, co w jej mocy, aby zapewnić, że przyroda jest nienaruszona dla przyszłych pokoleń, aby również one miały możliwość ją eksplorować. Ustanowiono nowy standard doskonałości, ale podobnie jak Wiktor, nigdy nie przestano wprowadzać innowacji.
Ludzie w Haglöfs są „outsiderami z natury”. Wykraczają poza granice, myślą nieszablonowo i żyją poza strefami swojego komfortu. Zachęcają do przygody, zarówno fizycznej, jak i psychicznej, obejmując naturę.
Haglöfs wierzy, że każdy może doświadczyć natury - niezależnie od pogody.