Brak produktów w wybranej kategorii spełniających kryteria wyświetlania.
Brak produktów w wybranej kategorii spełniających kryteria wyświetlania.
Surowce wyselekcjonowane w oparciu o najwyższe standardy jakości oraz szczególna uwaga poświęcona kwestii wpływu na środowisko naturalne są podstawą podejścia AKU do projektowania i produkcji.
W ten sposób każdy model reprezentuje produkt absolutnej doskonałości, etycznie poprawny, przeznaczony do tego, aby stać się niezastąpionym towarzyszem Twoich przygód na łonie natury przez długi czas.
Galliano Bordin, założyciel firmy, jest synem szewców i od dziecka zdobywał doświadczenie najpierw w naprawie, a potem w konstrukcji obuwia. Niemal w każdej rodzinie w tym małym weneckim miasteczku tnie się skóry, szyje cholewki, mocuje podeszwy. Prawie każdy, w taki czy inny sposób, jest częścią tej specjalizacji produkcyjnej, która generuje warsztaty rzemieślnicze i małe firmy, które z czasem stają się najbardziej prestiżowymi markami na poziomie międzynarodowym w różnych dziedzinach sportu, ale w szczególności w alpinizmie, trekkingu, narciarstwie alpejskim i biegowym.
AKU AKU to imię dobroczynnego ducha, o którym opowiada jedna z wielu legend, które zamieszkują wyobraźnię mieszkańców Wyspy Wielkanocnej. Dobroczynny i mądry duch, który chroni ziemię i jej mieszkańców, wspomniany w książce "Tajemnice Wyspy Wielkanocnej" przez wielkiego norweskiego poszukiwacza przygód Thora Heyerdahla.
Pomysł wykorzystania tej nazwy jako marki pochodzi z początku lat 90-tych, kiedy to Galliano Bordin, założyciel firmy, na początku eksportu do Europy pierwszych butów trekkingowych, musiał podjąć decyzję o rezygnacji z pierwszej nazwy i logo firmy DINSPORT, w przeciwieństwie do zarejestrowanego znaku towarowego DIN, należącego do Deutsch Institut fur Normung.
Wtedy spodobał się pomysł użycia AKU, nazwy krótkiej i łatwej do zapamiętania, o znaczeniu tak bliskim wrażliwości firmy i przyszłych użytkowników jej produktów.